Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu.



"Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu."


Marcel Proust

Tuesday, October 16, 2012

Kulon

Ptaszek ten wystepuje rowniez w Polsce i jest objety scisla ochrona.








Kulon zamieszkuje stepy i rozległe, suche ugory, piaszczyste pagórki. Gniazdo umieszcza na ziemi, na otwartym, nieco wzniesionym miejscu. Wyprowadza jeden lub dwa lęgi w roku, w zniesieniu dwa jaja, ktore wysiadywane są przez okres 23 - 37 dni przez samicę (samiec zawsze znajduje sie w poblizu) . Pisklęta opuszczają gniazdo po kilku godzinach. Umiejętność lotu osiągają w 7 tygodniu życia.

Odżywia się głównie owadami, zjada także dżdżownice oraz drobne kręgowce. Jest aktywny głównie w nocy. 
Biega szybko po ziemi, co jakiś czas staje nieruchomo. Lata zwykle spłoszony, nisko nad ziemią, wolno wymachując skrzydłami. Jest to ptak ostrożny, prowadzi niezwykle skryty tryb życia.


6 comments:

  1. to ja go raczej nie spotkałam ;)

    ReplyDelete
  2. nie widzialam nigdy takiego,pisklaki sa piekne

    ReplyDelete
  3. hmmmm cos tam Erna zawsze przepłoszy ganiając po polach ale mi się wydaje, że to kuropatwy raczej )) a ptaszek fajniutki. Jeszcze raz przejrzałam zdjęcia z ostatnich postów, są piekne i te drzewa skręcone i dom z rogacizną i dotarłam do sari, bo gdzies mi post umknął))

    ReplyDelete
  4. Kulon był raczej znany w Polsce ,,Od morza do morza" gdy stepy nasze do Morza Czarnego sięgały dziś to raczej unikat bo stepy ,,wyzwoliciele'' zagarneli :/
    Piękne zdjęcia jak zawsze.
    Pozdrawiamy :)

    ReplyDelete
  5. Nie znam się na ptaszkach, ale ten jest śliczny :-)

    ReplyDelete
  6. Ładny jest skubaniec i te fajne długie nóżki. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...